sunnuntai 27. syyskuuta 2009

perjantai 25. syyskuuta 2009

Joka syksy sama juttu...
Mietin ja pähkäilen että mitä ihania värejä sitä nyt laittaisi sisustukseen ja mielessä käy kaikki ihanat ruskan värit; oranssit ja tumman vihreät ym...

Ja sitten kuitenkin, lopputulos on aina sama:



Noh, miksi sitä hyväksitodettua muuttamaan. Nyt uutena tuo harmaa. Aluksi vain muutamana tyynynä ja torkkupeittona, myöhemmin varmasti lisää.
Se harmittaa ettei täällä Hampurissa ole RivieraMaisonin kauppaa, nyt olisi tehnyt mieli sieltä ostella kaikkea ihanaa syksyyn sieltä :(

torstai 10. syyskuuta 2009

Nyt alkoi tytön syksyn vaatevalikoiman täydennys.
Kerrankin löysin kaupan jossa on muutakin kuin BarbieBratzMinnikamaa.
Vaatteet on kivan "lapsenomaisia" ja suloisia, ei mitään teinivaatteita, mutta ei kuitenkaan enää vauvamaisia. Ihana kauppa!
Nyt ostettiin ekat kunnon farkut, 4 vuotta siihen meni :)!
Tähän asti pidetty mukavia resorivyötäröisiä ja ohuita versioita. Kokeillaan nyt miltä nämä tuntuu. Tyttö oli kyllä itse ihan innoissaan!

Viikonloppuna vielä metsästämään tummanruskeita UGGseja ja kaikkea muutakin, paljon...
Mulla olisi nyt oikein shoppailufiilis :D



Niin ja terveisiä vaan Hämeenlinnaan...säärystimiäkin löytyi jos jotain väriä ;)

keskiviikko 9. syyskuuta 2009

Ihanaa,ihanaa, ihanaa!
Täällä on kukat huomattavan paljon edullisempia kuin Suomessa!
Tänään ostettiin kolme isoa kimppua, kaksi pienempää ja isot kasat auringonkukkia...ja maksoivat yhteensä vain 15€!
Oi onni ja autuus, nyt saa alkaa täyttämään kukilla kotia!
Olen kamppaillut että mitä värejä syksyiseen sisutukseen lisäisin, ja nyt se viimein selvisi... en muuta mitään, olkoon edelleen valkoista, beigeä, ruskeaa ja kukat saa tuoda ne väriläiskät!



Koristekurpitsat on mun jokasyksyinen juttu. Ne on vaan niin helppoja värin tuojia.





Tämä kirja on nyt vuorossa. Onneksi on tarpeeksi paksu, menee illat mukavasti. Saksalaista telkkariahan ei katso kukaan :D

perjantai 4. syyskuuta 2009

Ihanaa että kirjoitustauonkin jälkeen täällä on käynyt vierailijoita :)

Kirjoitan meidän elämästä täällä Hampurissa myös salasanallista blogia, joten pahasti pelkään että tämä blogi jää vähemmälle, mutta yritän olla ahkera!

Hampuriin muutettiin melkeinpä puhtaasti siksi, että Suomessa asuminen alkoi maistua puulta :)
Vuosia Lontoossa asuneena kaipasi taas jotain uutta ja jännää ja tänne sitten päädyttiin. Sanaakaan en puhu saksaa joten jännää tästä varmasti tuleekin :D
Vielä olen tytön kanssa kotona mutta haaveena olisi laittaa hänet kansainväliseen tarhaan, toivottavasti jonot listalla vaan menisivät nopeasti...

Ollaan nyt muutama kuukausi täällä asuttu ja hyvin on mennyt. Melkeinpä lomaillessa vaan. Ollaan saatu ihania vieraita suomesta ja yhdessä ollaan tutustuttu kaupunkiin.
Hampuri on kyllä yllättänyt kauneudellaan ja vihreydellään. Ja siltojakin täällä on enemmän kuin Amsterdamissa ja Venetsiassa yhteensä kuulemma. Joten vettä löytyy!

Arjessa välillä lyö päätä seinään...
Mm.kaupassa käyminen on aika haastavaa! Muutaman tunnin kun isossa marketissa kävelee sanakirjan kanssa, on niin poikki että lupaa jo itselleen tilata seuraavaksi viikon ruoka-ostokset suomesta :)
Se on ehkä se isoin ero Englannissa asumiseen. Siellä kuitenkin ymmärsi puhetta ja kirjoitusta.
Onneksi täällä kuitenkin puhutaan suhteellisen hyvin englantia joten sillä pärjää.

Tänään olisi taas tuo kauppareissu edessä. Ajattelin ottaa oikein evästä taskun pohjalle sekä lapselle että minulle. Jospa sitten jaksaisi kierrellä hyllyjen välissä vielä vähän kauemmin...
Sitten saakin koko viikonlopun huilailla!

Tässä vähän kuvia vielä kodista, lähinnä tytön huoneesta.
Sinne saatiin uusi sänky, joten kyllä siellä nyt kelpaa köllötellä, joskus ihan koko perheen voimin :D





Näkymää kattojen yli tytön huoneen ikkunoista

lauantai 15. elokuuta 2009

Pitkästä aikaa täällä!

Uuteen maahan ja kotiin asetuttu paremmin kuin hyvin.
Vielä toki on laatikoita epäjärjestyksessä ja tavaroita paikoissa missä niitten ei todellakaan pitäisi olla ( keittiön kaapissa kylpypyyhkeitä ym ) mutta pikkuhiljaa!
Nyt nautimme vielä kesän lämmöstä ♥

Löydettiin kauan haaveilemani penthouse-asunto ja tämä on ihan keskustassa, joskin rauhallisella ja vihreällä alueella kyllä meidän täällä kelpaa :)

Muutama kuva uudesta kodista...




maanantai 18. toukokuuta 2009



Blogipäivitykset pakollisella tauolla...meidän kamera on rikki :(
Muutenkin kodin sisustaminen on jäänyt vähemmäälle kun mielessä pyörii vaan uusi koti uudessa maassa.
Mutta vielä täytyy vähän odotella...

Aurinkoisia päiviä kaikille!

sunnuntai 10. toukokuuta 2009

♥ Hyvää Äitienpäivää ♥



Ihana aamiainen tuotiin tänään sänkyyn, on se onni olla Äiti :)

Omalle Äidille ja Annin Mummille rakkaita terveisiä, rakastamme sinua PALJON!

perjantai 24. huhtikuuta 2009





Käytiin minilomalla Hampurissa jossa oli kevät jo pitkällä, aurinkoa ja lämmintä riitti!
Oli meillä matkalle oikein tarkoituskin, mutta siitä sitten myöhemmin lisää ;)

keskiviikko 8. huhtikuuta 2009

Iloista pääsiäistä









Nämä ihanat tyynyt tulivat eilen Augustin Huvilasta

perjantai 3. huhtikuuta 2009

Nyt se on, kevät!






Uunisaaressa oli tänään tosi lämmin ja niinkuin kuvista näkyy, ihanan keväistä!

maanantai 30. maaliskuuta 2009

Viikonloppuna nautittiin luonnosta ja säästettiin luontoa :)




On se ihanaa kun vielä maaliskuun lopussa pääsee hiihtelemään täällä ihan eteläisessä Helsingissäkin!
Lauantai-iltana sammutettiin valot.
Se oli itseasiassa aika hauskaa, ainakin minulle...mies kärsii hämäräsokeudesta joten voi sitä kolinaa ja kopsetta :D

lauantai 28. maaliskuuta 2009





Wanhoista kirjoista en vaan saa tarpeekseni...

torstai 19. maaliskuuta 2009



Voi miten uudet värit kotona piristääkään.
Ja kun aurinkokin on paistanut niin jo tuntuu ihanan keväiseltä!


Ennen pääsiäistä "kanahäkki" saa toimia lautasliinojen säilytyspaikkana mutta pääsiäisenä sinne muuttaa kana ( leikkinen toki :D ), munia ja rairuohoa.



Lehdistä ja netistä poimittuja reseptejä olen kirjoittanut jo kauan pikku lappusille ja nyt niitä onkin keittiössä joka laatikko ja nurkka täynnä! Eikä ikinä löydä sitä oikeaa kun olisi tarve.
Nyt löysin tuohon tarkoitukseen kivan boxin.
Hakemalla hain laatikkoa jossa lukisi Recipes mutta mistään ei löytynyt.
Kitchen saa nyt ajaa saman asian!

tiistai 17. maaliskuuta 2009



Poikapupu muuttui ihan ykskaks tytöksi, sitä se kevät teettää :)
Annille ostimme hiihtolomareissulta suloisen nojatuolin ja rahin mutta sepäs kököttääkin nyt olohuoneessa!
Tytöllä on tarkkaakin tarkempi hajuaisti ja kangas taitaa haista vielä vähän ( siis todella vähän ) "tehtaalle".
Nyt se siis odottelee hajuttomia aikoja olkkarissa.
Noh toisaalta, olikin aikomuksena ostaa siniruutuisia keväisiä tyynyjä sohvalle, nythän ne sopii paljon paremmin :)

tiistai 3. maaliskuuta 2009

Nyt on aloitettu pikkuhiljaa kaappien siivous ja siihen lopputulokseen tulin että tämä saa nyt siirtyä parempaan kotiin...



Meillä ei yksinkertaisesti löydy sille sopivaa paikkaa.
Tuo on siis wanha pikniklaukku tykötarpeineen, 30-40-luvulta.
Ota yhteyttä jos kiinnostuit, niin sovitaan hinnasta :)

Vähän alempana on lisää kuvia laukusta sisältöineen...

maanantai 2. maaliskuuta 2009

Pitkään meillä säästyttiinkin siltä, mutta nyt se iski tännekkin...flunssa.
Annilla kuume nousi ihan ykskaks ja korkeaksi.
Simahti aivan yllättäen meidän sänkyyn tuhisemaan.

Nyt siis vaan makoillaan ja lueskellaan peittojen alla.
Ja välillä katsotaan vähän lastenohjelmiakin.

Nyt olisikin hyvä aika minulle aloittaa kaappien kevätsiivous.
Motivaatio on vielä vaan vähän hukassa.
Mutta jospa huomenna... :)


perjantai 27. helmikuuta 2009





Tänään täällä on satanut lunta, vettä, räntää ja taas vettä, räntää ja lunta...
Olisiko nyt sitten se KEVÄT? Ihanaa!
Kuumeisesti mietin mitä värejä laittaisin nyt talvisen tummanruskean ja beigen tilalle olohuoneeseen. Taidan kallistua vaaleansiniseen ja valkoiseen ja jätän vähän sitä beigeäkin. Mutta tummanruskea saa nyt lähteä taas moneksi kuukaudeksi heti kun vaan löydän kaipaamani kevätvärit piristämään!

Muutama kuva vielä tummista väreistä pinojen muodossa.
Pinoja meiltä löytyy ihan joka paikasta, joku ihme tarve minulla on kasata kaikki aina päällekkäin :)